Rooms Division, Technische Dienst & General Management

RemoteBelgië, Wallonië, Gewest, AarlenRooms Division

Binnen deze vacature vind je alle stageplekken voor Rooms Division en General Management. Lees de vacature eens rustig door! Als je wilt solliciteren kan dit via de gouden knop hierboven of onderaan deze pagina. Via deze knop vind je ook een overzicht van de beschikbare stageplekken per hotel. De stages die beschikbaar zijn:

  • Housekeeping Supervisor
  • Technische Dienst
  • Facility
  • Duty Management
  • General Management

Voor alle stageplekken geldt dat we op zoek zijn naar een student die ons team komt versterken voor een periode van minimaal 20 weken, voor 4 of 5 dagen per week.


Housekeeping Supervisor

HBO/MBO EINDSTAGE

Als Housekeeping Supervisor Stagiair(e) heb je een belangrijke taak binnen het hotel. Onder jouw leiding ziet ons hotel er iedere dag weer pico bello uit. Samen met je team ben jij verantwoordelijk voor het WOW-effect wanneer gasten hun hotelkamer betreden.


WAT JE DOET

Jij zorgt ervoor dat ons hotel er perfect uitziet door:

  • Positief leiding te geven aan het Housekeeping team en daar waar nodig mee te helpen in de operatie.
  • Het regelmatig geven van on-the-job trainingen aan het Housekeeping team.
  • De hotelkamers, publieke ruimte, linnenkamers, serviceruimten, stofzuigers en schoonmaaktrolleys dagelijks te controleren.
  • Het maken van een goede werkverdeling.
  • Problemen die zich voordoen op te lossen.
  • De gestelde regels t.a.v. bedrijfshygiëne, (kamer) presentatie en werkmethoden samen met het team na te leven. Je leert de brand- en veiligheidsprocedures van je afdeling en weet hoe te handelen. Ook leer je te werken volgens de duurzaamheidsstandaarden (Green Key).
  • Je bent behulpzaam naar gasten en staat hen correct en vriendelijk te woord. Dit verwacht je ook van je collega's.
  • Je bent (mede)verantwoordelijk voor de administratieve taken binnen de afdeling Housekeeping en bestelt de benodigde schoonmaakmiddelen, gasten supplies, onderdelen van apparatuur e.d. bij de afdeling Inkoop.

Bij Hotel Stein-Urmond ga je je ook bezig houden met het up-to-date maken van de e-learning in samenwerking met de leiding, diverse trainingen van de huishouding, op papier en via het e-learning platform, en het uitwerken van diverse ‘nieuwe’ werkprocessen. 

Bij Hotel Amsterdam-Amstel ben je, naast het operationeel aansturen van collega's, het maken van roosters en de andere bovengenoemde werkzaamheden, ook verantwoordelijk voor het contact met de externe housekeeping partner.


WIE JE BENT

Als Housekeeping Supervisor Stagiair(e) heb jij:

  • Oog voor detail
  • Goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels, voor de stage bij Hotel Luxembourg-Arlon spreek je ook Frans
  • Gedrevenheid voor verbetering
  • Een hands-on mentaliteit
  • Flexibiliteit
  • Een gepaste houding tegenover collega's en hotelgasten

Werken bij de toekan betekent: werken bij het meest gastvriendelijke hotel van Nederland*. Jouw positieve instelling sluit hier perfect bij aan. Enthousiast en gedreven motiveer je je collega's en voer je je taken uit. Je weet van aanpakken en werkt graag in een team.


Technische Dienst

MBO

Ben jij de no-nonsense ‘handyman’ of ‘handywoman’ die wij zoeken? Als Technische Dienst Stagiair(e) ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor alle technische werkzaamheden en onderhoud binnen het hotel. Wij zijn dus op zoek naar een topper met twee rechterhanden die de nodige reparatie- en onderhoudswerkzaamheden kan verrichten.


WAT JE DOET

Dit ga je doen:

  • Je voert onder begeleiding (zelfstandig) reparaties en onderhoudswerkzaamheden uit. Denk hierbij aan apparatuur, sanitair, hang- en sluitwerk, verlichting en installaties.
  • Je bent mede verantwoordelijk voor het snel en efficiënt oplossen van problemen en storingen en het opvolgen van ad-hoc klachten.
  • Je ondersteunt je Technische Dienst collega’s bij verschillende werkzaamheden.
  • Je zorgt ervoor dat werkruimtes en gereedschappen in nette en goed staat blijven.
  • Storings- en onderhoudswerkzaamheden rapporteer je en registreer je in de daarvoor aanwezige systemen.

In deze functie ben je voornamelijk op de werkvloer aanwezig, maar besteed je daarnaast ook wat uren aan de administratie. Naast technisch inzicht beschik je ook over het vermogen de gastbeleving voor ogen te houden.


WIE JE BENT

Als Technische Dienst Stagiair(e) ben je oplossingsgericht en neem je makkelijk zelf initiatief om een klus te klaren. Je hebt affiniteit met gas, water, bouwkunde en elektra, je kunt prioriteiten stellen en je bent flexibel in werkdagen en -tijden. Verder houd je er rekeningen mee dat jouw inzet ook op feestdagen en indien nodig in weekenden gewenst kan zijn. Je bent een fantastische collega om mee samen te werken en hebt plezier in je werk. En dat is duidelijk te zien aan de vette glimlach op je gezicht.

Je volgt de opleiding:

- Servicemedewerker gebouwen crebo 25024

- Eerste monteur service en onderhoud werktuigkundige installaties crebo 25307

- Monteur service en onderhoud installaties en systemen crebo 25308

- Medewerker facilitaire dienstverlening crebo 25499


Facility

MBO/HBO Operationeel

Zorg jij ervoor dat het hele hotel er perfect uitziet en dat alles geregeld is? Dan ben jij de facilitaire held die we zoeken! Je bent een topper met twee rechterhanden, en samen met het team zorg jij voor het WOW-effect voor onze gasten.


WAT JE DOET

Als Facility Stagiair(e):

  • Ondersteun je de afdelingen Housekeeping en Technische Dienst. De verdeling hiervan kan per week verschillen, want je weet natuurlijk nooit van tevoren waar wat gaat gebeuren.
  • Zorg je dat de hotelkamers er pico bello uitzien. Je kijkt bij TD kijken hoe het beheren van het gebouw gaat: energiebeheer, inzage leveranciers bij een dergelijk gebouw,
  • Ben je een duizendpoot. Je helpt bij het oppakken van kleine klussen, bijvoorbeeld bij het opzetten van zalen met beamer, en je deelt je ideeën en meningen voor nieuwe inzagen.
  • Stuur je het housekeeping team aan en controleer je de kamers.
  • Houd je je bezig met het bijhouden en inzage bij het online verwerken van zaken in de systemen


WIE JE BENT

Je bent zelfstandig, sociaal en energiek. Je toont graag initiatief en komt met creatieve oplossingen voor problemen die je tegenkomt, vaak nog voordat deze problemen ontstaan. Je hebt affiniteit met de hotellerie en bent graag in contact met gasten, en jouw kracht ligt in het organiseren en zorgen dat alles vlekkeloos verloopt.


Duty Management

HBO

Lijkt het jou fantastisch om bij alle afdelingen van het hotel betrokken te zijn en ga je een uitdaging niet uit de weg? Dan is de functie Duty Stagiair(e) zeker een interessant leerplek voor jou.


WAT JE DOET

Dit ga je doen:

  • Je assisteert op alle afdelingen binnen het hotel, afhankelijk van waar op dat moment extra ondersteuning nodig is.

  • Je bent een geweldige gastvrouw/-heer; het gezicht van ons team. Je geeft onze gasten een warm welkom en benadert gasten in de lobby actief. Zo kom je erachter wat hun wensen zijn en op welke manier wij hen extra kunnen verrassen. Ook neem je reserveringen aan en placeer je de gasten in het restaurant.

  • Je creëert echte WOW-momenten voor onze gasten.

  • Specifieke wensen van gasten communiceer je met de betrokken afdelingen en pas je direct aan in het gastprofiel in IDPMS.

  • Onze VIP gasten worden door jou extra in de watten gelegd door middel van ons VIP-plan.

  • Je assisteert onze gasten op professionele wijze en met een stralende glimlach. Bij kamermankementen probeer je direct zelf technische ondersteuning te verlenen.

  • Je loopt regelmatig rondes, controleert de hotelkamers, houdt toezicht op de veiligheid en ordentelijkheid van het hotel en signaleert technische gebreken. Bijzonderheden rapporteert je aan het management.

  • Je bent te allen tijde op de hoogte van de evenementen en partijen die in het hotel plaatsvinden.

  • Je voorkomt, herstelt en behandelt klachten in samenspraak met de Front Office Manager.

  • Je controleert de Lost & Found procedure en waarborgt deze.


WIE JE BENT

Als Duty Stagiair(e) moet je soms op zeven plaatsen tegelijk zijn, maar jij kunt dit prima aan. Je bent een echte probleemoplosser en weet hoe je onze gasten moet verrassen. Daarnaast spreek je vloeiend Engels, voor de Nederlandse hotels ook Nederlands, en misschien zelfs een aardig woordje Frans. Je bent enthousiast en leergierig en met jouw positieve instelling weet jij altijd weer een stralende glimlach op de gezichten van onze gasten te toveren.

Omdat deze stage alle afdelingen van het hotel betreft, is het belangrijk dat je al eerder een stage in een hotel hebt gelopen!


General Management

HBO - Van der Valk Hotel Nuland - 's-Hertogenbosch

Tijdens je Management Stage als Assistent General Manager werk je samen met het team aan een optimale gastbeleving bij het grootste horeca familiebedrijf van Nederland. Een mooie manier om jezelf te ontwikkelen bij een familiebedrijf dat iedereen kent! Werken bij Van der Valk betekent werken vol toewijding en elke dag het beste uit jezelf halen. Ondernemen zit in ons DNA en mede daardoor blijven we groeien.


Tijdens je stage is er bij Van der Valk meer mogelijk dan je denkt. Tijdens je inwerkperiode doorloop je de facetten van de verschillende afdelingen. Je grijpt je kans om alles over ons hotel te leren. Dagelijks haal jij het beste uit jezelf en je collega’s.

Na de inwerkperiode kun je de dagelijkse werkzaamheden die bij de functie horen zelfstandig uitvoeren. Je weet daarnaast als geen ander wat gastvrijheid is en kunt dit goed overbrengen op alle collega’s. Bij ons luidt de slogan namelijk: “wij zeggen geen nee, maar bieden een alternatief”.


WAT JE DOET

In deze rol assisteer je de General Manager (GM) in haar dagelijkse taken en kom je alles te weten over het hotel en de verbouwing. Je adviseert de GM en verliest hierbij de doelstellingen nooit uit het oog.

  • Je houdt je bezig met de voorbereidingen om succesvol het hotel te heropenen eind 2021;
  • Je helpt de GM met het afstemmen van operationele zaken binnen de teams;
  • Je brengt eventuele knelpunten in kaart en komt met verbetervoorstellen;
  • Je denkt mee over lopende projecten en pakt dit pro-actief op.


WIE JE BENT

Je zit vol met energie en vindt het leuk om met het team te zorgen voor een goed draaiend hotel en een geweldige heropening. Je hebt zelfkennis, bent kritisch en je bent altijd bezig met wat beter kan. Gastvrijheid betekent voor jou nét die stap extra zetten om ervoor te zorgen dat onze gasten het hotel verlaten met een glimlach. En:

  • Volgt een HBO opleiding in Hospitality Management;
  • Je bent communicatief sterkt;
  • Je bent prestatiegericht;
  • Je kunt goed werken in teamverband;
  • Je bent enthousiast en gastvrij;
  • Je hebt oog voor detail;
  • Je bent representatief;
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels.


Wat wij bieden

Je kunt je ontwikkelen in een veelzijdige stage. Wij zijn een groeiende organisatie met een jong Management Team en innovatie als drijfveer. Ondernemen zit in ons DNA en mede daardoor blijven we groeien, innoveren en bieden wij volop kansen. Je hoeft ze alleen nog maar te pakken. Eén van die kansen is dat we nu midden in de verbouwing zitten. Dit betekent dat we samen met alle collega’s toewerken naar Van der Valk Hotel Nuland – ’s-Hertogenbosch 2.0.


De verwachting is dat we eind 2021 de deuren van het gloednieuwe hotel openen! Op dit moment hebben we een prachtige pop up locatie. Teamwork is de basis van het succes, je staat er dan ook nooit alleen voor.


Is one of these internships exactly what you are looking for? Apply via the orange button down below!

.